Joy-Con FAQ
How can the Joy-Con controllers be used with each console in the Nintendo Switch family?
Up to eight wireless controllers can be paired to the Nintendo Switch console at a time. However, the maximum number of controllers that can be connected will vary depending on the type of controllers and features that are used.
You can find information on how to charge the Joy-Con for each console in the Nintendo Switch family.
Up to 20 hours of continuous use, though this may vary depending on the software and the actions being used with the controllers.