Joy-Con is Attached Incorrectly and Stuck
The Joy-Con Strap has been attached incorrectly to the Joy-Con and cannot be removed.
If the Joy-Con strap is attached incorrectly, it may become stuck. However, it is still possible to detach the Joy-Con strap from the Joy-Con.
In the event that one or both of the Joy-Con controllers cannot be detached from the Joy-Con straps, the affected Joy-Con controller(s) and Joy-Con strap(s) will need to be repaired.