Message: "The backup was cancelled because other save data has been backed up."
While accessing save data for a software within System Settings on the Nintendo Switch console, the following message is displayed: "The backup was cancelled because other save data has been backed up."
Since the save data on the server is different from the save data on the console, you will need to decide which save data you want to keep.
You can either manually back up your progress from the console and overwrite the backup stored online, or you can download the backup stored online and overwrite the save data on your console.
If after backing up your save data on one console, you intend to play on another console, it is recommended that you download the most recent backup stored on the Save Data Cloud prior to playing on the second console.