NES Controller Overview & FAQ
NES Controllers can only be used as wireless controllers with Nintendo Switch Lite systems. They cannot be attached directly to Nintendo Switch Lite systems.
The NES Controllers are sold exclusively through the My Nintendo Store. They are not distributed via retail.
While keeping the design of the original NES controller, the new controllers are wireless and have a rail along the top, so they can be attached to a Nintendo Switch console for charging.
Are the new NES Controllers the same as the one that was released for Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System?
No, the Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System controller is different from the NES Controllers designed for use with Nintendo Switch. The two are not interchangeable.
Can the NES Controllers be used with other Nintendo Switch software besides NES games?