Nintendo 64 Controller Buttons Do Not Respond Correctly
If the console is already up to date, restart it by holding down the POWER Button for three seconds, then selecting Power Options and Restart.
If the issue persists with a specific button or buttons, the Nintendo 64 Controller will need to be repaired.