Nintendo Switch Pro Controller Diagram
HOME Button
Suspends the current software and opens the HOME Menu. The HOME Button blinks when you have a notification.
USB Type-C™ Connector
You can use the enclosed USB charging cable to pair the controller with the console or to charge it. You can also connect it directly to an AC adapter.