Nintendo Switch Pro Controller FAQ
The Pro Controller can be paired to the Nintendo Switch console wirelessly, or by connecting the Pro Controller to the dock while the console is docked.
When fully charged, the battery for the Nintendo Switch Pro Controller can last approximately 40 hours. This can be shorter depending on the software application and functions being used.