Pokémon Sword or Pokémon Shield Expansion Pass DLC Is Not Appearing
The information in this article can help when you have purchased DLC for Pokémon Sword or Pokémon Shield and it is not appearing in the game.
To restart the console, press the POWER Button for three seconds, and then select Power Options, followed by Restart.
From the software's options menu, select Data Management and then Delete Software.
Select your user icon in the upper-right corner to access your Account Information, then select Redownload. Select the content in the list of previously purchased titles and tap the orange icon to redownload.
From the software's options menu, select Data Management, and then Delete Software (not Archive Software). Then redownload the game.