Problems with Download Codes (My Nintendo Reward)
An error occurs when you try to redeem a download code that was issued as a My Nintendo Reward (Game or DLC).
Reward codes used to order My Nintendo Store rewards are not download codes. For information about using reward codes, please see How to Order a Physical My Nintendo Reward.
For download codes purchased through a retailer or through the official Nintendo website (NOT as a My Nintendo reward), click here.
If the above steps do not resolve your problem, we will need to research your issue further.