Regional Compatibility FAQ
Although Nintendo Switch software sold in regions outside of Europe will work with Nintendo Switch consoles sold in Europe, we have not tested all overseas software with consoles from all regions and cannot guarantee full service and support. Therefore, we recommend that players purchase software that is specifically made for their Nintendo Switch console's region.
No, DLC will only work with games that are released for the same region as the DLC.