Save Data and Multiplayer Support FAQ (Animal Crossing: New Horizons)
You can find answers to some general questions regarding Animal Crossing: New Horizons save data and multiplayer support below.
Up to eight players can live on one shared island using the same Nintendo Switch console and one copy of the software.
Up to eight players can live on the same island within each game. With one Nintendo Switch console and one copy of the software, up to four people can play on the same island simultaneously (additional accessories required).
When multiple players live on one island, does everyone have access to the same places and items?
There are some tasks on the island that the Resident Representative (the first resident on the island) must complete before the related features will be open to other players. For example, only the Resident Representative can receive and set up Blathers's museum tent. Once the tent is in place, all island residents can donate items to the museum.
You can only create one island per Nintendo Switch console, even if you use multiple copies of the software. A different console is required to create a different island.
The island save data is saved on the Nintendo Switch console, so there will only be one island (save file), even if different copies of the software are used on the same console.
If I purchase a second console, can I transfer the save file (island data) to a different console?
After updating your Animal Crossing: New Horizons software to the latest version, you will be able to transfer your island save data or individual resident to a new Nintendo Switch console. See How to Transfer Animal Crossing: New Horizons Save Data for full details on the different options to transfer save data.
Additionally, if you have backed up your island data on your first Nintendo Switch console and lost access to it, you will be able to restore it on your second console. For instructions, see How to Back Up and Restore Island Save Data.
Island backup saves your island data and progress to our servers so that your data is stored in the event that you lose access to your Nintendo Switch console. If this happens, you can restore your island on a repaired or replacement Nintendo Switch console. Island backup is not enabled by default, so you will need to enable it in the in-game settings. For more information, see How to Back Up and Restore Island Save Data (Animal Crossing: New Horizons).
After island backup is enabled, your island data is saved periodically when your Nintendo Switch console is connected to the internet and no one is playing the game on your console. The last time your island was backed up will be displayed in the bottom-left corner of the title screen.