Super NES Controller Does Not Respond Correctly
If the console is already up to date, restart it by holding down the POWER Button for three seconds, then selecting "Power Options" and "Restart".
The approximate battery charge can be checked by going to the HOME Menu and then selecting Controllers.
If the issue persists with a specific button or buttons, the Super NES Controller will need to be repaired.