Super Nintendo Entertainment System Controller Overview & FAQ
The Super NES Controller provides a fun, nostalgic feel when playing Super NES games or NES games, but is not required. The games can also be played with Joy-Con controllers or a Nintendo Switch Pro Controller.
The Super NES Controller lasts for approximately 20 hours on a single charge, depending on use. The controller can be fully charged in approximately 3.5 hours.
The Nintendo Classic Mini: Super NES controller is different from the Super NES Controller designed for use with Nintendo Switch games. The two are not interchangeable.
More information about how to purchase a Super NES Controller can be found at this link.
Unfortunately due to a number of logistical factors, the controller is not planned for release in Russia or South Africa at this time.
Can additional people in my family membership order their own Super NES Controller?
Yes. Each member of a family membership can order up to four wireless Super NES Controllers.