Nintendo Switch System Update Information
Nintendo constantly aims to improve the functionality of its systems and services in order to provide the easiest, most user-friendly experience possible. As a part of these efforts, we are making Nintendo Switch system updates available for download via the internet.
In most situations, the Nintendo Switch console will automatically download the most recent system update while it is connected to the internet. You can verify your current system version and manually start the update from the System Settings menu if necessary.
If you are unable to perform the system update, restart your console and try again.