The Kart is Unable to Read the QR Code (Mario Kart Live: Home Circuit)
The information in this article can help you when, while pointing the Mario Kart Live: Home Circuit kart camera to the QR Code displayed on a Nintendo Switch console or on the TV screen, the game will not progress and the connection will not be established.
Clean the kart camera.
Ensure that the kart camera is not dirty or obstructed. Use a soft, dry cloth to gently wipe any dirt or debris from the camera.
Try using handheld mode.
If you are having difficulties reading the QR Code while playing in TV mode, try switching to handheld mode to read the QR Code directly from the console screen.
Adjust the brightness.
If you are having difficulties reading the QR Code while in handheld mode, try increasing the screen brightness on the console.
Adjust the distance.
If the kart camera is too close to the screen, it may not be able to read the QR Code correctly. Gradually increase the distance between the kart camera and the console screen.
Check for reflecting light sources.
Ensure that there are no bright light sources reflecting off the kart’s camera or off the console screen while the QR Code is being displayed.
Check for wireless interference.
Depending on the surrounding wireless environment, pairing the kart may be difficult. Try changing the surrounding environment by turning off unneeded wireless devices.
If the kart is still unable to read the QR Code, the kart will need to come in for inspection.