"Your online play has repeatedly ended unexpectedly so you can't play for now." (Nintendo Switch Sports)
The information in this article can help if you are unable to play Nintendo Switch Sports online and receive the following message: "Your online play has repeatedly ended unexpectedly so you can't play for now. Please check your online environment and try again after a while."
In order to provide a comfortable network play environment, Nintendo Switch Sports is designed to make it so that it will not be possible to play online for a certain amount of time if a user disconnects multiple times during network play, regardless of whether it is intentional.
Wait for a while until you are able to play online again. You can continue to enjoy other features of Nintendo Switch Sports in the meantime.
To avoid this temporary restriction, try not to disconnect or leave an online match until after the match ends. If your network connection is disconnecting unintentionally during online play, follow our steps to improve your network environment.