The information in this article can help if you encounter an error in Animal Crossing: New Horizons for Nintendo Switch that may affect your gameplay experience.
We are aware of an error in the Animal Crossing: New Horizons game that will cause some gameplay issues when the specific sequence below is followed.
If you have downloaded the Happy Home Paradise DLC and unlocked the ability to remodel resident homes on your island by talking to Tom Nook at Resident Services, you may experience gameplay issues if you request to remodel a resident’s home while the gates at your airport are open.
If the bug occurs, there will be no impact on other players who were visiting your island, or on the save data for the game such as the island or residents.
We apologise for the inconvenience. If you are experiencing this error, please follow the steps below.