Blank Screen or No Image Displayed on the TV
While the Nintendo Switch console is placed in the dock, the console screen will automatically shut off as the software application will be displayed on the TV screen.
Power off the TV and disconnect all cables from the dock.
2. Reset the AC adapter by disconnecting it from both ends for at least 30 seconds.
3. Undock the Nintendo Switch console and connect the AC adapter to the console and to a wall outlet.
4. Connect the AC adapter to the dock and directly to a wall outlet, then connect the HDMI cable to the dock and directly to an HDMI port on the TV set.
If the issue persists using a different AC adapter or a different dock, or if another one is unavailable, the Nintendo Switch console will need to come in for inspection.