Download of Software or Update Data is Stuck or Will Not Progress
When downloading software on the Nintendo Switch console, the download progress does not begin, is paused, or appears stuck.
Some games and software will pause downloads when they are being played. This is generally done to ensure the best experience when using a game's online features and services.