Nintendo Switch Stylus Does Not Respond Correctly
The Nintendo Switch touch screen does not seem to respond correctly to the Nintendo Switch stylus.
The troubleshooting steps below may help you resolve unresponsiveness issues involving the Nintendo Switch stylus.
If a different accessory is being used, such as a mobile phone stylus or a Nintendo 3DS stylus, replacing it with the Nintendo accessory model HAC-040 may resolve the problem.
If an unlicensed screen protector is being used, replacing it with a licensed one may resolve the problem.