Pokémon Scarlet or Pokémon Violet DLC Is Not Appearing
The information in this article can help if you've purchased Pokémon Scarlet: The Hidden Treasure of Area Zero or Pokémon Violet: The Hidden Treasure of Area Zero but the DLC is not appearing in the game.
Are you using the physical or digital version of Pokémon Scarlet/Pokémon Violet?
Select your user icon in the upper-right corner to access your Account Information, then select Redownload from the left-hand menu. Select the content from the list of previously purchased titles and select the orange icon to redownload it.
The content should now be available to play once you've progressed far enough in the game.
From the software's Options menu, select Data Management, then Delete Software (not Archive Software). Then redownload the game.