Unable to Transfer Screenshots and Video Captures to a Smart Device Wirelessly
The information in this article can help you when, after scanning the QR Code on your Nintendo Switch console, you are unable to establish a wireless connection with your smart device to transfer game screenshots and video captures.
1. If you are unable to scan the QR Code, select "Trouble connecting?" at the bottom of the console screen or press the + Button to display the network information necessary to establish the wireless connection.
3. If the access point on your smart device does not change to your Nintendo Switch console, try temporarily disabling mobile data on your smart device.