General Care and Maintenance of Handheld Systems
The information in this article provides guidance that promotes basic cleanliness and helps protect your portable systems for long-term use.
While portable systems are designed for durability, they still remain complex electronic devices. As such, care needs to be taken with how they are handled.
The rechargeable lithium ion batteries featured in most newer portable devices are very sensitive to moisture. If the battery is exposed to liquids, it will be permanently damaged.