How to Start a Multiplayer Game (Super Mario Party Jamboree)
Start Super Mario Party Jamboree from the Nintendo Switch HOME Menu.
2. If you are using Joy-Con controllers to play, read the notice that appears, attach the Joy-Con straps, then close the notice.
5. If you have more than one player, you can link a user account or change the name for any guest player. If you link a user account, that user will have progress and other information recorded in their own save data for the game.
6. Select a character for each player, then press the A Button when everyone is ready.
1. When Toad asks if you want to climb aboard the Hot-Air Balloon, select Set off!
2. Select the mode you'd like to play. You can either switch between modes using the L Button and R Button, locate the island for that mode using the Left Stick or press the Y Button to open the map, then select the island using the A Button.
3. Follow the remaining in-game prompts to start the game for the mode you selected.
Select the size of the room: a 4-Player Room or an 8-Player Room.
3. Select Yes to set a four-digit passcode for your room or No to skip setting a passcode.
5. Once all players have joined the room, walk to the Hot-Air Balloon and press the A Button to go to the Party Plaza.