What Can I Block With Parental Controls on Nintendo Switch?
For help setting up or adjusting the Parental Controls for your Nintendo Switch console, click here.
Additionally, the Parental Control PIN will automatically be required when restoring the console to factory settings and when adjusting some of the system settings (date/time changes, deleting a user, etc).