What DLC Is Available? (Pokémon Scarlet and Pokémon Violet)
Pokémon Scarlet: The Hidden Treasure of Area Zero and Pokémon Violet: The Hidden Treasure of Area Zero are each available for purchase and include two new areas to explore. In Part 1: The Teal Mask, a school trip will take you to the land of Kitakami, where you’ll be joining an outdoors study opportunity held jointly between your academy and another school. In Part 2: The Indigo Disk, you’ll be travelling to Blueberry Academy, a sister school of your own academy, as an exchange student. Get ready to meet new Pokémon and people beyond the borders of the Paldea region! You’ll also be able to encounter over 230 familiar Pokémon that have been found living in other regions but which had not previously appeared in Pokémon Scarlet or Pokémon Violet. Different Pokémon appear in each of the two games - you can trade with friends to collect them all!