What LAN Adapters Are Compatible With Nintendo Switch?
A USB LAN adapter can be connected to a Nintendo Switch Lite system using a licensed accessory.
The Nintendo Switch console is also compatible with the dock with LAN port (model no. HEG-007) included with the Nintendo Switch – OLED Model console.