How do I know if a game requires extra accessories?
On the back of each game’s packaging, Nintendo clearly details with a special icon if any extra accessories are needed to play a game. You can also look up the title you are interested in at our site's main Games section. If a game uses an accessory, that fact is detailed on the gamepage with a special icon.