Backwards compatibility
Wii U is compatible with almost all Wii games and accessories, such as Wii Remotes, Wii Remote Plus controllers, Wii MotionPlus and Nunchuk accessories, the Sensor Bar and the Wii Balance Board, so your child can continue to enjoy their favourite Wii games on Wii U. If the television is in use, it's even possible to play Wii games on the Wii U GamePad screen with the right accessories.
By entering Wii Mode from the Wii U Menu, you can play most Wii Game Discs, WiiWare or Virtual Console downloadable titles. You can even transfer save data, Wii Shop Channel purchase history, Mii characters and downloaded software from Wii to Wii U. Click here to learn more about transferring your data from Wii to Wii U.
Please note that Wii U can only play Wii U Game Discs and Wii Game Discs. Also note that Wii U software and accessories cannot be used on Wii or Wii mini.