Frequently asked questions
Starting from seven days before the software’s release date, your selected payment method will be processed and the software will be downloaded to your console. You’ll be able to start using the software after downloading a small update that becomes available when the software is released. If the payment is not processed successfully, your pre-order will be cancelled.
When you pre-order a game or DLC, you have a statutory right to cancel this contract within 14 days without giving any reasons. The cancellation period will expire 14 days after the day of the conclusion of the contract. This statutory right to cancel expires earlier in respect to contracts as regards the supply of digital content which is not supplied on a tangible medium if we have begun with our performance after you have expressly consented that we can begin with our performance before the cancellation period ends and you have acknowledged that you thereby lose your right to cancel. Our performance will not begin before the software is released and will begin when a small downloadable update becomes available on the release date, enabling you to start using the software.
Yes. When you pre-order software, you will have the option to use points for a discount. If you choose to do so, all available Gold Points you have at the time payment is processed can be used towards the purchase, up to the full purchase price.
When a game or DLC is downloaded as part of a pre-order, the full content is downloaded to your console. This means you will not need to wait for the content to download at the time it is released. You’ll see an icon for the game on the HOME Menu, but you will not be able to launch it until it is officially released and a small update has been downloaded.
Most software titles are released at 00:00 on their release date. However, some may become available later during the day.