Everybody 1-2-Switch! FAQ and Troubleshooting
What smart devices are supported by Everybody 1-2-Switch! for Smart Device Mode?
Some games use both the smart device’s accelerometer and gyroscope, so these games cannot be played on devices that don’t have both of these features.
When I try to play in Smart Device Mode, I receive the message “Your camera can’t be used” and can’t play the game.
When I try to play in Smart Device Mode, I receive the message “Unable to acquire correct sensor value” and can’t play the game.
When I try to play in Smart Device Mode, I receive the message “The network connection has been lost” and can’t play the game.
The connection between the smart device and the console may be unstable. Try changing between mobile data and Wi-Fi on your smart device or check your network environment, then try scanning the QR Code again.
I was playing in Smart Device Mode with a large group of people and the connection became unstable.
Why can’t I join the game in Smart Device Mode even after scanning the QR Code on the game screen?
Why do I keep having to redo my photo and re-enter my name when playing in Smart Device Mode?
We recommend playing using a browser (such as Safari or Google Chrome). Depending on how the QR Code is scanned, the game may open in the application that scanned the QR Code instead of opening in a browser. If this happens, the information you enter may not be saved.