Using the support section
If you're looking for an answer to a specific support related query, there are several ways to do that on the official Nintendo website.
The most efficient way to see if the official Nintendo website can help you with your questions, is using the search. Simply select the magnifying glass icon at the top of any page, enter a specific key word or phrase, and press Enter or Search. On the search results page, you can filter the search results for “Support” only, and you can filter additionally for corresponding system and/or category.
You can access the support section in the main navigation of the official Nintendo website. You can directly select one of several dedicated sections, or visit the support overview page, from which you can do the same. From the support overview page, you can also search the complete support section.
On the overview page for each section, you can search all support pages dedicated to that system. You’ll also find the most popular support pages for that system, as well as the most popular categories, such as ‘Online Connections’ or ‘Parental Controls’. If you access these categories, you’ll be directed to a list that shows all support pages for the corresponding system that match this category. If relevant, you’ll also find tutorial videos for the corresponding system, and/or more information about repairs, network status, game support and contacting Nintendo.
Each individual support page contains information about one specific topic. If the information is not helpful, there are several options available to you, depending on the topic. There will be a list of related pages at the bottom, and there may be one or more related categories listed there too. Selecting one of these categories, will send you to a list that shows all support pages for the corresponding system(s) that match this category. Below these lists, you can search among the support pages for the corresponding system(s). When you want to start from scratch, you have the possibility to visit the support overview page, or the page dedicated to one of the applicable systems, from the links at the top, or in the website navigation. And if all else fails, we’d be happy to look into your enquiry through our contact page.