Can I play Wii software, WiiWare or Wii Virtual Console titles using the Wii U GamePad?
It is possible to play Wii software, including WiiWare and Wii Virtual Console titles, on the Wii U GamePad after performing a system update. Titles can be displayed on both the TV and GamePad, allowing you to play Wii software away from the TV. Although this feature allows Wii software to be displayed on the Wii U GamePad screen, please note that Wii software cannot be controlled with the Wii U GamePad. To play Wii software, a Wii Remote, Wii Remote Plus and/or other accessories may be required. Please check the game’s instruction manual for more information.