Wii Sports Club
Nothing motivates you to improve like really enjoying what you do, and the best thing about Wii Sports Club is that it lets you work out which sports are your favourite before buying! The first time you play, you'll get a complimentary Day Pass* giving you 24 hours access to all the available sports – use this time to try them out and see which you like best. Then, once the trial is over, you can either pick up a Single-Sport Pass to unlock your favourite sport permanently or, if you can't decide, grab another Day Pass to keep your options open. It's entirely up to you!
The key to grand slam greatness is to concentrate on your racquet technique – your Mii character will move towards the ball automatically, so focus on whether you want to hit a forehand or backhand and hold the Wii Remote Plus accordingly. As for hitting the ball, it's not just about swinging as hard as you can! Twist your wrist as you make contact to add spin to the ball for devious slices, delicate drop shots and more. When your opponent struggles to return a spin shot, it could set you up for an emphatic smash winner!
Good technique is vital to improving your game, and it starts before you even let go of the ball. Aim your shot carefully with the A Button and +Control Pad to move across the lane and pick your angle. For an extra twist, and to make it easier to score those strikes, add a little spin to the ball as you throw it. It's easy to do: take your swing as normal, then twist the Wii Remote Plus either clockwise or anti-clockwise as you release the ball.
A good golf shot is about a lot of things: judging the ball's lay, knowing which way the wind is blowing and, of course, keeping your eye on the ball. Don't rush your shots! Take time to line up your shot, then look down at the Wii U GamePad's virtual tee to keep your eye on the ball. It's easy to judge your power, the angle of your club face and much more, so familiarise yourself with this detailed view before you take your shot.
As with the other sports, investing some time in the Skill Shaper is a surefire way to see improvements. Straight and true drives are the order of the day in Target Shooter, Bingo Clubber will hone your approach game to a pinpoint, and Putter Madness puts you on the green for ten tough putts. Sink some time into all three for a real golfing masterclass, from start to finish!
To find out more about online play, training games and much more, head over to the official Wii Sports Club website!