USB keyboard support
This feature can be enabled by downloading and installing a software update directly available at launch.
Text and numeric inputs from a keyboard connected to the Wii U console via USB will allow players to use text chat in the game after installing the first software update. Please note that due to the abundance of available products on the market, Nintendo cannot confirm compatibility by brand and type.