How to register friends
There are two ways to register friends on Wii U, but regardless of which method you choose you'll need to know the Nintendo Network ID of your chum.
5) When your friend's Nintendo Network ID comes up you can see their information by selecting "View Profile".
Friend requests sent in this way will show up in the friend list and in the "Received Friend Requests" section of Miiverse Notifications. As soon as your friend accepts your request you’ll appear on each other’s friend lists. Whenever you receive requests you can accept or reject them as you wish – but remember to only accept requests from people that you know!
2) Tap "Register Friend" or press the + Button, then enter your friend's Nintendo Network ID and confirm.
Please note: If you are younger than 13-years old or your friend has opted not to receive friend requests, your friend will also need to carry out steps 1 and 2 for you to become friends.