Requirements for transferring Wii U data
The capacity of SD Card you require depends on the amount of data you wish to transfer. The total amount to be transferred (up to 32 GB) will display on the Wii U GamePad screen before you insert the SD Card.
The amount of data you can save to a console differs between the Wii U Premium Pack and the Wii U Basic Pack. If the amount of data on the source console is greater than what the target console can store, you will need a separate USB storage device.