Latest system update information
The length of time it takes to perform a system update varies depending on the speed of the Internet connection used. Please be patient.
An issue that, under certain circumstances, could prevent players of Mario Kart 8 from uploading a highlight reel video to YouTube (Error Code 104-1825), has been fixed.
Data for an amiibo can be managed in amiibo Settings, for example by registering the owner’s Mii and nickname to the amiibo, or by deleting data from the amiibo. The amiibo owner and nickname can also be registered within Super Smash Bros. for Wii U.
Folders can now be created in the Wii U Menu to group and better organise icons.
An icon to start the Download Management application has been added to the Wii U Menu.
The layout of the HOME Menu (the screen that appears when the HOME Button is pressed) has been changed.
The Quick Start screen is now also displayed when starting the Wii U console using the TV Button on the Wii U GamePad.
An option to hide certain applications from the Quick Start screen has been added in Quick Start Settings under Power Settings.
The option to transfer data from one Wii U console to another is now available in System Settings. Wii U software, user data and Wii-related items can be transferred.
The Quick Start screen displays when the Wii U console is turned on from the Wii U GamePad. It shows recently used or installed software which can be started immediately, without first loading the Wii U Menu. Quick Start is ideal for users who want to start playing games right away.