Compatible USB hubs
We have found that the following USB hubs work with the GameCube Controller Adapter for Wii U, though cannot guarantee that these hubs will be compatible with other USB devices.
Specifications of these devices are subject to change, and there is a possibility that these devices may not function properly with Wii U due to a specification change.