Sniff out those secrets
Okay – so you’ve tackled the shaketastic levels of Wario Land. You know that you can run through the game at lightning speed, rescuing the captured Merfles and destroying the evil bosses, all the time collecting money, money, money to make Wario rich, rich, rich. You also know that each level has a number of missions to complete, making the game a whole lot longer and a whole lot harder. But did you know that there are 12 further secret levels to uncover, all with the help of 12 trusty Secret Maps that lie scattered throughout the lands? Oho! Read on for some pointers towards the garlic-filled extra stages in Wario Land: The Shake Dimension!
Once you complete the game the first time, you’ll find out which of the original levels contain secret maps. And there’s a telltale sign to indicate where the Treasure lies – if you find the right spot, you’ll see a golden sparkle right above the block where the map lies. You know what you’ve gotta do to get at that booty – punch your heart out! To get you started, we’ve given you some help for the first few Secret Maps!
You need to wait until you free the Merfle in this level to get at the Secret Map. After the Merfle is out of its cage, jump down the hole to the bottom of the cave and go left. Get your racing boots on and Dash like the wind to avoid the boulder that’s bearing down on you. Jump onto the rope at the end of your sprint and then Ground Punch the block directly below this rope. Sneak Peak is now yours to explore. Easy eh? (Err, no).
You’ll have noticed that although the normal stages have a whole list of special Missions for you to clock up while you’re playing, the Boss levels are all about the Boss, with no extra tasks. Or so you thought! As if defeating these scurvy baddies once wasn’t enough, after you complete the game, a list of Missions is automatically added to the Boss levels. Go back and try to conquer them now…if you dare!
With a gold-hungry mercenary like Wario, you just know there’s going to be lots of lovely loot to track down. As well as the run-of-the-mill coinage that’s lying around, there are also enough collectible Treasures to fill a museum – although that’s not going to happen with Wario around! If you manage to collect all 99 of these beauties, you’ll be rewarded with a surprise of the shiniest type. VERY shiny. In fact, the shiniest of shiny things that ever….you get the idea. Check below for a couple of locations for some of the trickier Treasures.
The elusive Moonstone is not too tricky to get, but it’s all about positioning. The action takes place in the Run-Down Pyramid level right after you have freed the Merfle. As you can see you’re standing on a big pile of blue blocks. As soon as the Merfle’s outta the cage, the blocks start to collapse and you need to make sure you fall down roughly in the middle. As you fall, press down on the +Control Pad to perform a giant Ground Pound. Get into the cannon and shoot Wario straight up where you’ll find your lovely Treasure chest, begging to be opened. Hurrah!
We reckon that’s plenty to get you started chasing down all Wario Land’s secret stuff and collectibles. Just remember, the fat man’s relying on you to help him bag the lot!!!