Health and Safety Precautions
Important Safety Information - Read the following warnings before setup or use of the Wii console. If this product will be used by young children, this information should be read and explained to them by an adult. Failure to do so may cause injury or damage to property.
Some people (about 1 in 4,000) may have seizures or blackouts triggered by light flashes or patterns, and this may occur while they are watching TV or playing video games, even if they have never had a seizure before.
Playing video games can cause motion sickness in some players. Stop playing immediately if you experience dizziness, nausea, fatigue, motion sickness or similar symptoms, or if you experience discomfort in your eyes, hands or arms or otherwise feel unwell at any time during game play. Do not drive or engage in other demanding activity until you feel better.
The Wii console and Wii Remote can emit radio waves that can affect the operation of nearby electronics, including cardiac pacemakers.
The brightness of the TV screen differs with each TV but can typically be adjusted. Always play games with the appropriate brightness setting. Excessive brightness or darkness can cause discomfort. If necessary, please refer to the instruction manual of your TV for guidance on how to adjust the brightness of your TV.
Not suitable for children under 36 months of age. The Wii Remote wrist strap and the cord of the Nunchuk can coil around the neck. Adhesion tapes for the Sensor Bar and protective film of the adhesion tapes, Sensor Bar Stand and Sensor Bar are small parts and could be swallowed.
Consult your doctor before playing Wii games that may require physical activity if you are pregnant, suffer from heart, respiratory, back, joint or orthopaedic problems, have high blood pressure, or if your doctor has instructed you to restrict your physical activity or if you have any other medical condition that may be aggravated by physical activity. Persons receiving treatment for any injury or disorder involving the fingers, hands or arms should NOT use the rumble function of the Wii Remote.
The console can be damaged if knocked over, especially if this occurs during operation of the disk drive. The Wii stand plate has been included to increase stability of the Wii console, and it is recommended that this stand plate be used if the console is placed in a vertical position.
Some televisions can be damaged by the display of a stationary image, because the image may be permanently “burned” into the screen. Playing video games with stationary images or patterns, or leaving video games on hold or pause, may lead to this type of damage. When taking a break, place the game on pause and turn the TV off until you are ready to play again.
Before using your Wii system with any TV, especially front and rear projection models, be sure to review all documentation included with your TV to find out whether video games can be played on the TV without damaging it.