Connection Ambassador Promotion
Please note that the Connection Ambassador Promotion ended on 21st November 2012 at 23:59 CET (22:59 UK time).
The Connection Ambassador promotion rewards users who help others connect their Wii consoles to the Internet. Both parties can receive 500 Wii Points by registering each others’ Wii Numbers.
If you help someone connect their Wii console to the Internet, or if someone helps you to do so, you can register each other’s Wii Numbers and receive 500 Wii Points each. Further notes about the promotion are provided below.
Note: For information on how to check your Wii Number, please refer to the Wii Message Board section of the Wii Operations Manual – Channels & Settings.
On the Connection Ambassador Menu, select PERSON WHO WAS HELPED.
2. Enter the Wii Number of the person who helped you connect your Wii console to the Internet, then select OK.
Complete the brief questionnaire that is displayed and select OK to finish.
After the person you helped has completed steps 1-3, start the Wii Shop Channel on your Wii console.
Note: If you have more than 9,500 Wii Points on your Wii Shop Channel account, you will be unable to register because the 500 Wii Points received from this promotion would bring your balance over the maximum of 10,000 Wii Points. Please ensure that your balance is 9,500 Wii Points or less before trying to register.
On the Connection Ambassador Menu, select CONNECTION AMBASSADOR.
5. Select REGISTER Wii NUMBER OF SOMEONE YOU HELPED and then enter the Wii Number of the person you helped connect their Wii console to the Internet. Select OK to confirm.
Note: Select CHECK REGISTRATION STATUS to check whether the person you helped has already registered your Wii Number on their Wii console. You can also check the Wii Numbers of people you have already helped, the amount of time left for registrations to be completed and the number of registrations you have left.
After completing steps 1-5, the registration of the person you helped is complete and you will receive 500 Wii Points.
6. After steps 1-5 have been completed, start the Wii Shop Channel on your Wii console and follow the on-screen instructions. Registration of your Connection Ambassador is complete and you will receive 500 Wii Points.
The person who was helped must register the Connection Ambassador’s Wii Number within 30 days of their first connection to the Wii Shop Channel.