General Information
The first step in connecting your Wii is to decide how you would like the console to rest. The Wii console is designed with two options in mind: laying it horizontally (flat), or sitting it vertically on its side by using the included Wii Stand and Stand Plate. When deciding on which position to place the Wii console, consider your home entertainment area, and which position allows enough room for the Wii console's internal fan to keep the system cool.
Please note that the packaging of Wii systems bought in 2011 or later may not contain the console stand. Click here to find out how to identify if a Wii packaging contains a console stand.