Synchronising the Wii Remote with the Wii Console
Synchronising the Wii Remote to a Wii console allows the Wii Remote to communicate with the console. The Wii Remote included with your system should already be synchronised to your console. However, all additional Wii Remotes you use with your system also need to be synced in order to function properly.