Displaying a Game in Progressive Scan Mode
In order to display a game in progressive scan mode, the Wii console must be set to "480p" from the Wii System menu. Click here for information on doing this.
Note about using progressive scan in the future: Once you have accessed progressive scan mode once, the next time you attempt to play a Wii game that is progressive scan-compatible, the system will remember this setting and will default to progressive scan for each game you play in the future that is progressive scan compatible.