Connecting more than two peripheral devices to a Wii console simultaneously
The Wii console has 2 USB ports. Please use a commercially available USB hub (*) when connecting 3 or more peripheral devices, such as the Wii LAN adapter, a USB keyboard, the Wii Speak accessory and other peripheral devices at the same time.
There are two kinds of USB hubs, those powered from a USB port (bus-powered type) and those powered from a household socket, using an AC adapter (self-powered type). Both types may be used with the Wii console. However, in case of the bus-powered type, there is a chance that multiple USB peripheral devices may not function properly since they are powered directly from the Wii console’s USB port.
Please note that the Wii LAN adapter needs to be connected directly to the Wii console’s USB port or to a self-powered USB hub. However, it cannot be connected to a bus-powered USB hub.