Een DLC-speltype voor DRAGON QUEST MONSTERS: The Dark Prince.
Treasure Trunks bevat een mystieke kist met een selectie voorwerpen, maar deze kan slechts één keer per uur geopend worden.
De kist bevat in totaal 10 voorwerpen die een voor een bemachtigd worden in volgorde. Als alle voorwerpen zijn bemachtigd, wordt de kist weer aangevuld met een identieke set voorwerpen die in dezelfde volgorde worden bemachtigd. Je kunt deze voorwerpen gebruiken om je partij op verschillende manieren te versterken.