Pilotwings 64
Kies het luchtruim in deze geweldige vliegsimulatie alias actiegame van Nintendo! Maak je keuze uit een van de zes vliegeniers en ga de steeds moeilijker wordende missies in om diploma's te verdienen: Beginner's Class, Class A, Class B en tenslotte Pilot Class. Om het Pilot Class insigne te behalen, moet je voor 24 beproevingen slagen.
Bij het begin zijn de Hang Glider, Rocket Belt en Gyrocopter beschikbaar. Weet je een goede score te behalen op weg naar je brevet, dan komen er vier bonusgames beschikbaar. Ga parachutespringen in Sky Diving, sla je vleugels uit om in Birdman te vliegen als een vogel en stuiter hoog in de lucht met Jumble Hopper. Je kunt zelfs proberen als menselijke Cannonball een ver doelwit te raken! Om je insigne te verdienen, moet je leren op te stijgen, te landen en in de lucht te blijven. Tijdens je vlucht moet je zowel het brandstofpeil, je vlieghoogte als de windomstandigheden goed in de gaten houden.
Voor de gevorderde licenties moet je moeilijke routes volgen en daarvan fotografisch bewijs meenemen. Om de Pilot Class licentie voor de Rocket Belt in de wacht te slepen, moet je bijvoorbeeld door een kronkelende grot vliegen en een stuiterende Rocket Ball een steile berghelling af loodsen. Tijdens je tocht naar je insigne krijg je te maken met thermiek, wolken en stormen. Schietgrage types kunnen raketten afvuren op Mecha Hawk, een robot die Little States Island onveilig maakt. De actie speelt zich af in omgevingen die variëren van de weelderige jungles van Crescent Island tot de ijsschotsen rond Everfrost Island. Little States Island zit vol met bekende Amerikaanse plaatsen, waaronder Mount Rushmore, het vrijheidsbeeld en de Grand Canyon.
De N64 processor brengt volop beweging in de achtergrond, met onder andere heteluchtballonnen, spuitende walvissen, een rook verspreidende olieraffinaderij en een supersnelle spaceshuttle. De fantastische transparantie-effecten versterken nog eens het gevoel dat je met dit spel echt in de wolken bent!