Star Wars: Battle for Naboo
De makers van Rogue Squadron slaan terug met een spel boordevol actie, gebaseerd op het verhaal van Star Wars Episode I. Deze keer kruip je achter het stuur van grondvoertuigen en ruimteschepen terwijl je vecht voor de redding van Naboo.Ondanks Queen Amidala's inspanningen valt haar thuiswereld ten prooi aan de niets ontziende invasie van de corrupte Trade Federation. Terwijl de koningin uit Theed wegvlucht om een pleidooi voor Naboo te gaan houden voor de Galactic Senate op Coruscant, kruip jij in de huid van Lt. Gavyn Sykes, een dappere piloot in de Royal Security Forces van Naboo. Jouw missie is om Naboo te beschermen in afwezigheid van Queen Amidala en om een verzetsbeweging te vormen met smokkelaars, onafhankelijke piloten en je mede-officieren van de Royal Security. De verhaallijn van Battle for Naboo is vanaf dit punt origineel, maar kruist op bepaalde momenten belangrijke scènes uit de film. In je strijd om de planeet te redden uit de plunderende handen van de genadeloze Trade Federation moet je een aantal voertuigen leren besturen, waaronder de snelle en wendbare N-1 starfighter, een gestolen Trade Federation-gunboat, een zwaar bepantserde gevechts-STAP en de krachtige Gian-speeder. In totaal kruipt Lt. Sykes in de cockpit van zeven verschillende voertuigen.De mede-ontwikkelaars van LucasArts en Factor 5 moeten goed geluisterd hebben naar het advies van Qui-Gon Jinn: 'Voelen, niet denken. Gebruik je instincten.' De gameplay in Battle for Naboo voelt namelijk geweldig goed aan. Als je Luke Skywalker al hebt geholpen om het Keizerrijk ten val te brengen in Rogue Squadron, dan weet je wat je kunt verwachten. Battle for Naboo biedt dezelfde strakke spelbesturing en laat je vrij door de lucht vliegen op jacht naar droid-starfighters, AAT's en andere Trade Federation-voertuigen. Anders dan bij Rogue Squadron heb je in Battle for Naboo de optie om tijdens missies van voertuig te veranderen in speciale hangars op de grond. Je missiedoelen zullen licht variëren al naar gelang het voertuig dat je kiest. Keihard de aanval kiezen is misschien prima voor Darth Sidious en de Trade Federation, maar Lt. Sykes staat vaak tegenover een overmacht en kan dan niet elke vijand uitschakelen. Hoewel je missiedoelen af en toe vragen om de totale vernietiging van de vijandelijke strijdmacht, bestaat je opdracht meestal uit sabotage, verkenning en het beschermen van konvooien. Het spel heeft 16 unieke levels en neemt je mee van de straten van de stad Theed tot de gevaarlijke toppen van besneeuwde bergen. Elk voertuig heeft zijn eigen sterke en zwakke punten, dus je kunt naar hartelust afwisselen. Afhankelijk van het voertuig dat je bestuurt, een Naboo-politiekruiser of een Flash-speeder, voer je luchtgevechten, grondgevechten of lucht-grondgevechten.'Wees dapper en kijk niet meer om.' Dat is de raad die de jonge Anakin Skywalker van zijn moeder Shmi kreeg en die ook jou van pas zal komen als je besluit om deze geweldige LucasArts N64-uitdaging aan te gaan.