Turok 3: Shadow of Oblivion
Acclaim haalt alles uit de kast voor het laatste deel in deze successerie voor de N64. Ervaren gamers weten dat de grootste en beste spellen vaak laat in de levenscyclus van een platform worden uitgebracht, als de ontwikkelaars alle trucjes die ze kennen gebruiken voor een grandioze finale. Dit is ook het geval met Turok 3, een spel boordevol enorme omgevingen, talloze spraakfragmenten, vele multiplayer-opties en natuurlijk een aantal indrukwekkende wapens.Turok 3 heeft acht multiplayer-speltypen naast een Adventure Mode die uit vijf levels bestaat en die, in de stijl van Castlevania, twee bestuurbare characters heeft. Joseph Fireseed, de jongere broer van Turok 2's Joshua Fireseed, kan zich in smalle ruimten wurmen en neemt de onopvallende route met zijn nachtkijker. Danielle Fireseed, Joshua's oudere zus, neemt de meer traditionele rol van actie-heldin op zich. Zij kan hoge plekken bereiken met een Energy Grapple. Hoewel je het spel helemaal uit kunt spelen met één van de characters, is ongeveer 20 procent van de levels alleen toegankelijk voor een van de twee characters. Turok 3 houdt je goed op de hoogte over je volgende doelstellingen, maar niet alles wordt verraden - je zult een tijdje moeten rondsnuffelen voordat je "Aha!" kunt uitroepen.Hoewel elk character dezelfde acht basiswapens ontvangt, zullen ze verschillend worden opgewaardeerd. Daardoor hebben Joseph en Danielle uiteindelijk acht unieke, opgewaardeerde wapens. En ja, de Cerebral Bore is er ook weer, maar nog indrukwekkender is de PSG, die korte metten maakt met elk duister type op z'n weg en die je een andere blik op de realiteit geeft, net zoals wanneer je een paar rondjes in de achtbaan hebt gemaakt.Enkele van de multiplayer-speltypen zijn Bloodlust (wie maakt de meeste slachtoffers), Capture the Flag, Last Stand (wie wint de meeste ronden) en Colour Tag (versla je rivalen). In het speltype Golden Arrow moet je de pijl zo lang mogelijk bij je zien te houden, maar dit kan een pijnlijke kwestie worden omdat je geen wapens mag gebruiken zolang je de pijl hebt. In Monkey Tag probeert één ongelukkige, onbewapende ziel zo lang mogelijk niet getikt te worden. Maar Turok 3 biedt natuurlijk duizend-en-een multiplayer-opties voor wapens en de duur van de strijd. Je kunt de intelligentie en verdediging van zowel je eigen character, als van de computergestuurde bots aanpassen.